Menu

הכללים לאתגר 30

הכללים פשוטים מאוד וברורים מאוד, כדי להקל על זכירתם וכדי למנוע תחומים אפורים ואי-וודאויות.

כל הפרטים על תוכנית האתגר המודרך שלנו כאן

באתגר ה-30 אוכלים מזון אמיתי:

  • מזון מהחי – בשר בקר, בשר כבש, עוף, אווז, דגים, ביצים (וגם בשר שאינו כשר עבור מי שרוצה בכך). עדיף לגוון, ככל האפשר, בבחירת הנתחים, כולל איברים פנימיים. עדיף לבחור לאכול בשר של חיות גדולות.
  • מוצרי חלב – בוחרים במוצרי חלב שמנים, בעלי 25% לפחות, כמו חמאה, גהי (חמאה מזוקקת), גבינות רכות וגבינות מיושנות, ושמנת מתוקה וחמוצה.
  • שומנים איכותיים מהחי ומהצומח – שומן בקר מזוקק, גהי, שמן קוקוס ושמן זית. גם אבוקדו (הפרי) מכיל שומן איכותי וכך גם זיתים בהכנה ביתית.
  • עלים ירוקים מכל הסוגים – חסה, עלי בייבי, עלי מנגולד, תרד, נבטים, פטרוזיליה, כוסברה ועשבי תיבול נוספים.
  • שורשים ופקעות מכל הסוגים – פקעות כמו שום, בצל, צנון, קולורבי. ובמידה פחותה יותר גם שורשים עמילניים כמו סלק, בטטה ותפוח אדמה.
  • ירקות מכל הסוגים –ממלפפון ועגבניה ועד לדלעת ופטריות
  • אגוזים – בוחרים באגוזים שאינם קלויים, ואוכלים במתינות (בערך חופן של אגוזים ליום, אין צורך לספור בדיוק).
  • פירות – אוכלים במתינות, 1–3 מנות פרי בממוצע ביום. אין צורך לספור את כמות הפירות שאוכלים, אבל חשוב שלא לבסס עליהם את התזונה כולה.
  • קפה – אפשר בהחלט לשתות קפה במהלך האתגר, אבל כדאי שלא להגזים. שקלו להתנסות בקפה פליאו.

כלל אצבע נוח לסידור הצלחת הוא שחצי מהצלחת יהיה ממזון מן החי והחצי השני מהצומח, עם עדיפות ברורה לעלים ירוקים. לאור הכלל הזה, השתדלו למצוא את האיזון המתאים לכם.

 בזמן האתגר לא אוכלים:

  •  מזון מעובד – וזה כולל "מוצרי מזון" המכילים חומרים משמרים, מייצבים, צבעי מאכל וחומרים שאינם טבעיים מכל הסוגים.
  • סוכר מכל סוג – סוכר חום, מולסה, סילאן, דבש, מייפל וסטיביה. ממתיקים מלאכותיים הם מותרים, אך רצוי למעט בשימוש בהם ככל האפשר, כדי לחדש את היכולת שלנו להרגיש טעמים.
  • שמני זרעים – מכל סוג, ובמיוחד שמנים מעובדים – שמן קנולה, שמן סויה, שמן תירס ושאר השמנים המזוככים. יש להימנע גם ממרגרינה ומכל מוצר המוגדר כשמן צמחי מוקשה או כשמן צמחי מוקשה חלקית.
  • דגנים – בכל צורה שהיא, ובמיוחד דגנים מלאים – חיטה, שעורה, קינואה, אורז, תירס, כוסמת ועוד. החוק נכון גם למוצרים המופקים מדגנים, כמו קמח, קוסקוס, פסטה, פתיתים עוגות ושאר מוצרים מעובדים.
  • קטניות – חומוס, סויה, טופו, עדשים, שעועית, אפונה, בוטנים ועוד.
  • חלב ומוצרי חלב רזים – כמות הפחמימות שבגבינות רזות גבוהה באופן יחסי. לטובת האתגר, אנו נמנעים ממוצרי החלב המכילים פחות מ-25%  שומן.
  • אלכוהול מכל סוג – למעשה, אלכוהול הוא סוג של סוכר…

הנחיות והמלצות נוספות

  •  אל תישארו רעבים – רעב גורם לעצבנות, לעייפות או למשבר בתזונה. דאגו למספיק אוכל זמין למקרה הצורך, ואכלו לשובע מבלי לחשב כמויות או קלוריות.
  • אל תפחדו משומן – שומן הוא המזון המשביע המוצלח ביותר.
  • שתו מים בשפע – לא אוהבים מים? שתו סודה. מכשיר "סודה סטרים" הוא קניה מצוינת.
  • הפסיקו הרגלים מזיקים – אם אתם מעשנים, זהו עיתוי טוב להפסיק. לא תתחרטו.
  • שינה – השתדלו לישון די הצורך. דאגו לתנאים מספקים: החשיכו את החדר, הוציאו את הסלולארי מחדר השינה, ועוד.
  • פעילות גופנית היא מבורכת – השתדלו למצוא תחום שאתם אוהבים ושתוכלו להתמיד בו – הליכה, ריצה, ריקודי עם, יוגה, קרוספיט או "סתם" לשחק עם הילדים שלכם. אין חובה לעסוק בפעילות גופנית, אבל היא מבורכת.
  • צאו החוצה – באופן כללי, השתדלו להיות בחוץ ככל האפשר. כדאי מאוד להיחשף לשמש בשעות הבטוחות.

כמה דברים נוספים לפני שמתחילים

  • הישקלו פעם אחת לפני תחילת האתגר, ולאחר מכן התרחקו מהמשקל למשך חודש, למרות הסקרנות. כדאי גם למדוד את היקף המותניים (קו המדידה הוא שתי אצבעות מתחת לטבור).
  • צלמו את עצמכם לפני תחילת האתגר, כדי שתוכלו להשוות. הצטלמו באופן שיהיה לכם נוח – בבגדים או בבגדים תחתונים, רק זכרו שיש סיכוי טוב שתרצו להראות את התמונות לכל העולם, אז התלבשו בהתאם.
  • קראו על פליאו. ידע והבנה של התהליכים המתרחשים בגוף יעזרו לכם להפיג חששות וישפרו את כושר ההתמדה שלכם. חוץ מזה שזה גם מעניין מאוד.
  • אתם לא לבד! היעזרו בפורום בכל שאלה או בעיה שתיתקלו בה. כל הנראה, גם האחרים נתקלים באותן השאלות ובאותו התהיות.
  • שתפו, הכירו, וביחד נצליח!

בהצלחה!

כל הפרטים על תוכנית האתגר המודרך שלנו כאן


תגובות

תגובות

תגיות

הרזיה מתחילים

באותו עניין

36 תגובות על “הכללים לאתגר 30”

  1. laly cohen הגיב:

    שלום לכולם יש לי שאלה מה זה. גהי?

    • גהי זה השומן המזוקק מהחמאה.
      מכינים את זה באופן די דומה לשומן בקר מזוקק. מחממים על אש נמוכה חמאה עד שהשומן והחלבון נפרדים ואז מסננים את המוצקים ונשרים עם השומן בלבד

  2. עידית הגיב:

    אהלן,
    לגבי רכישת בשר – יש מקום מומלץ באזור המרכז?

  3. שפי ציפי הגיב:

    אני שבוע בדיאטה העלתי חצי קילו.
    מה זה צריך להביע?

    • קודם כל תמדדי היקפים ולא משקל. הרבה יותר רלוונטי.
      דבר שני, תני לתזונה לפחות חודש. שינוי תזונתי משמעותי גורם לשינויים הורמונליים בשל ההסתגלות.
      אם אחרי חודש את לא מסתדרת, שווה לשקול להתייעץ עם תזונאי.

      המון מידע נוסף ועזרה תמצאי בקבוצת הפייסבוק:
      https://www.facebook.com/groups/1413279565556041

    • עמרי הגיב:

      מדובר בקישקוש. אין שום חשיבות לחצי קילו לכאן או לכאן, זה יכול לנבוע מזמני מדידה שונים, רמות נוזלים שונות בגוף או אפילו ביקור בשירותים!

  4. שפי ציפי הגיב:

    האם אפשר לשתות קפה עם חלב שקדים?

    • חלב שקדים זה מים שהשרו בהם שקדים. וזה עוד המקרה הטוב. לרוב זה מכיל עוד מליון מייצבים, טעמים ומשמרים. זה משהו שהמציאו אנשים שרצו לאמלל אנשים אחרים. מה רע בקפה עם שמנת? או פשוט קפה בלי תוספות

  5. סילבי אליעז הגיב:

    שלום רב,
    אני שוקלת להצטרף למחזור פברואר אבל קצת קשה לי להפרד מהנס קפה של הבוקר, כמובן עם קצת חלב. מה התחליף?? ומה לגבי תה רגיל ותה ירוק? אפשרי??
    תודה.

  6. שפי ציפי הגיב:

    לאחר 30 ימי פליאו דיאט וגרם אחד מסכן לא ירד מה שגורם להיות על הפנים.רציתי לדעת באם תוכל לתת לי דוגמא של התנהלות יומית לפליאו דיאט דלת פחממות שאולי יזוז משהו

    • בדיוק בשביל מי שלא מסתדר לבד בתזונה יש לנו את קבוצת האתגר המונחית שם אנחנו יכולים לתת את הדגשים האישיים לכל אחד.
      בנוסף אני גם מטפל באופן פרטני במי שיש לו מבים מורכבים יותר מבחינה רפואית.
      כל הפרטים כאן:
      http://www.paleodiet.co.il/product-category/nutrition

      לתת המלצות להתנהלות יומית בלי לדעת עלייך כלום יהיה מעשה לא אחראי.
      מוזמנת גם להתייעץ בקבוצות הפייסבוק של הפליאו

    • דורית הגיב:

      לא קיבלתי תשובה לשאלתך.אני חדשה בנושא ושותה תה.כוס גדולה לפחות 4 ביום.מותר?

  7. Audrey הגיב:

    אשמח לקבל פרטים אודות המחיר של האתגר. תודה רבה!!!

  8. Dvorah הגיב:

    נרשמתי ושילמתי לאתגר .
    אבל אני לא מוצאת היכן להכנס כדי לקבל את היעוץ המובטח.

  9. חן הגיב:

    שאלה שעלתה לפני שאני מצטרף לאתגר.
    מה קורה לאחר האתגר? האם הרעיון הוא להמשיך עם אותו התפריט לנצח? האם בשלב מסוים אפשר לשלב מזונות שאינם נכללים בחודש הראש? או בקיצור, איך מתרגמים את זה לדרך חיים ולא לאתגר בן חודש?

    • בגדול החיים האמיתיים די דומים רק פחות נוקשים בכללים.
      כל אחד עושה לו את ההתאמות שלו. אנחנו עוזרים בכך לקראת סוף האתגר המודרך כמובן

  10. בקרמן ישראל הגיב:

    מנסה להתחיל מקוה להצליח
    חשוב לי להוריד את רמות הסוכר
    שלי

  11. נטלי הגיב:

    האם מותר בחודש הראשון לאכול גבינות שמנות?
    ומה לגבי כנפיים זה מותר?

  12. נויה הגיב:

    היי יש מישהו שאני יכולה לדבר איתו אחד על אחד ע״מ באמת להבין את הדייטאה הזאת כי היא נשמעת ממש מענינת ואני רואה לא מעט סיפורי הצלחה. הבעיה שלא באמת הבנתי מה אני אמורה לעשות לפי מה שרשום באתר. תודה.

  13. איציק הגיב:

    למה סטיביה אסור בתור תחליף סוכר וממתיקים מלאכותיים מותרים?
    ממה שאני יודע על סטיביה הוא לא מכיל סוג של סוכר (לעומת תחליפים כמו דבש, סילן, אגבה וכו), לא מעלה רמות סוכר בדם ואינו בעל ערך קלורי.
    לעומת זאת ממתיק מלאכותי הוא, ובכן, מלאכותי, שזה בפני עצמו נוגד את הפליאו, לא?

  14. הילה הגיב:

    שלום, אני ואחיותי התחלנו את הדיאטה אתמול.. :). ויש לי שאלה חשובה… במדריך השומנים הגדול – עם הטבלה. מצוין שצריכת שמנת וגבינות שמנות הן ללא הגבלה. לעומת זאת בסרטון הסבר ובעוד כתבות רשום שכדאי להמעיט במוצרי חלב. אשמח אם תוכלו לכוון אותנו כיצד לפעול.
    אוסיף ואומר, שאני אישית מתחברת יותר למוצרי חלב מאשר לבשר. ואחותי צמחונית… האם זה יכול להוות בעיה?

    • שום דבר בפליאו הוא לא "ללא הגבלה". ניתן לשלב מוצרי חלב שמנים/מותססים בתזונה, אבל במידה המתאימה תוך שימת לב להשפעות שלהם עלינו.

  15. שוש הגיב:

    לא הבנתי מה ההבדל בין האתגר לפליאו הרגיל? האם יש הסבר במקום כלשהו?

  16. קרן הגיב:

    היי. מתי נפתח האתגר הבא?

  17. רוני הגיב:

    שלום
    באתרים שמציגים את האתגר באנגלית האתגר לא כולל מוצרי חלב בכלל. אצלכם הוא כן כולל מוצרי חלב שמנים. מאיפה נולד השינוי הזה?
    תודה

  18. אלה הגיב:

    היי איתן…אני לקראת סיימו של האתגר..התחלתי ב27 לינואר..אז ככה..התחלתי אותו כשהייתי צמחונית גמורה..אבל החלטתי ללכת על זה..לא אכלתי דגנים או קטניות או פחממות או מוצרי חלב בכלל אבל לא יכולתי להפסיק לאכול פירות ,אגוזים וטחינה..אני חיה על טחינה ושקדים…הייתי מסוגלת לאכול רק חזה עוף..מכל דבר אחר נגעלתי…בשר אדום אין סיכוי שיכולתי לאכול…אז בעיקרון זה היה המון ירקות ,קצת חזה עוף,ביצים,הרבה פירות ופירות יבשים,שקדים וטחינה..
    ולא ירדתי גרם אחד..
    זה בגלל הפירות?

  19. מיה רם הגיב:

    אם אני בת 14 אני חייבת להוריד את כל הפחממות? ואם לא . אז מה הכמות המומצלת ביום?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *